• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp! Nu behöver jag era råd inför lån/samlingslån!

Leolelle

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej kära vänner! Jag älskar det här forumet, är inne ofta och läser massor och tar till mig all fantastisk info! Trots det behöver jag ändå be er om råd inför min kommande ansökan om lån/samlingslån.

Min situation:

Jag behöver söka lån för en kommande utgift som jag inte kan komma ifrån på ca 120-150000kr. Detta skall betalas senast i mitten-slutet av februari. Det finns även ett avbet.alternativ med Svea, men vet ju inte om man blir godkänd förrän när man ansöker och det skulle ju vara ett sista alternativ i processen. Helst vill jag ju ta ett blancolån på så mkt som möjligt. Skulle även vilja samla lån o sms-lån som jag har på ca 200000kr. Plus att jag ligger efter med en del räkningar så hade dessutom behövt ytterligare 20000kr.

Imorgon den 26/10 försvinner en bet.anm på en dum p-bot 550kr. Min uc risk idag 2,5%, får se vad den hamnar på imorgon.

Inkomst 2022: 275000
Inkomst 2023: 300000
Bolån 1,460000kr
Lån uc: remember 125000, northmill 30000, qliro 10000.
Utanför uc ca 30000kr.
10 ff på uc, 1 som försvinner 29/12-23 och 2 som försvinner i slutet på jan-24.
Dålig score på Bisnode.

Så det är ju helst 350000 jag skulle behöva men kan tänka att det blir svårt o bli beviljad då jag har ganska låg inkomst…

Jag skulle kunna behålla rememberlånet och söka 225000kr istället. Alt dela upp ansökningarna ännu mer. Kanske söka nytt samlingslån till sommaren då jag kommer ligga på runt 4-5 ff.

Hur mycket förstör jag mitt uc om jag ansöker om ett kreditkort nu för o bli av med lite akuta småskulder samt handla mat för? Och vänta med låneansökan till december/januari tex?

Ja känner mig väldigt osäker, vaknar på nätterna och oroar mig mycket om jag kommer ro detta i land. Har kämpat mycket senaste 10 åren, genomgått en företagsskuldsanering och flera år av pyttesmå marginaler.
Tror ni det är kört för mig..?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp